dotek radosti


+420 774 206 888
dotekradosti@seznam.cz

Horký nápoj z kořene pampelišky

08.04.2014 07:58


Včera ráno jsem vyrýpla ze země pampelišku s prosbou, že chci vyzkoušet nápoj z jejího kořene - šlo to výborně, protože pršelo.

Kořen jsem umyla, osušila a protože pršelo, zatopilo se v krbu a tak se kořen krásně vysušil. Dnes ráno jsem ho nakrájela na malé kousky, krátce opražila na suché pánvi a v mlýnku na kávu umlela. Zalila horkou vodou, nechala vyluhovat a přecedila přes sítko, protože ještě něco plavalo na hladině šálku.  No a teď tady sedím a popíjím horkou kávovinu z pampeliškového kořene. Hořká chuť mě překvapuje. Ne proto, že bych ji nečekala. Spíš proto, že mi chutná. Není to vyložená chuťovka, je třeba si na tu chuť zvyknout. Ale fakt, že tímto teplým šálkem udělám dobře svým játrům, které se už teď usmívají, mi dodává "hořkosladkou" chuť vyrobit si víc této domácí sušené náhražky kávy. 

Jestli se také rozhodnete vyzkoušet si tento jednoduchý postup na výrobu zdravého nápoje, podělte se prosím o své reakce z prvního doušku, o chuť, která zůstala na jazyku, o pocit, který tělu a duši dodal kořen známe pampelišky...